Viziune

The Challenge Academy este o școală de idee care s-a născut din dorința explorării creative a ceea ce poate însemna competiția de arhitectură ca proces educațional. Concursul de arhitectură este, de cele mai multe ori, cel mai bun pretext pentru a ne determina să rezolvăm creativ probleme reale, cu implicații sociale și culturale relevante, oferindu-ne motivația unui premiu, la capătul acestui proces.

Programul împletește metodelele consecrate de a învăța arhitectura cu gândirea laterala și diverse forme experimentale de implicare. Procesul de punere în practică urmărește să ajute la închegarea unei noi noțiuni a ideii de instituție – ce înseamnă o instituție, ce ar trebui ea să ofere? Care sunt metodele de rezolvare a problemelor sistemului tradițional?

Fie că punem în discuție însușirea de cunoștințe, sau că vorbim de mentorat (extins dincolo de sfera educației de arhitectură), programul se bazează pe punerea în legatură a arhitecților și studenților doctoranzi cu studenții din anii mici de studiu. Mizăm astfel pe crearea unor cicluri de transmitere a know how-ului – fiecare individ parte din proces devine un generator de strategii. Altfel spus, Școala asta este o listă de nume, cum preferăm să esențializăm acest proces de experimentare-evaluare-reinventare. 

Spațiul

Întreaga explorare a acestor metode alternative de a aborda educația de arhitectură este găzduită de Nod Makerspace, în biblioteca de materiale Mater. Totuși, contextul pandemiei ne-a facut să ne întrebăm cum am putea învăța pe baza concursului, fara a ne autoimpune limitarile pe care le implica un loc fix. Așadar, urmatoarea etapa pe care o plănuim este reconectarea celor patru facultati de arhitectură existente în Romania, printr-un semestru de cursuri online și educatie prin competiție.

 

Viziune

The Challenge Academy este o școală de idee care s-a născut din dorința explorării creative a ceea ce poate însemna competiția de arhitectură ca proces educațional. Concursul de arhitectură este, de cele mai multe ori, cel mai bun pretext pentru a ne determina să rezolvăm creativ probleme reale, cu implicații sociale și culturale relevante, oferindu-ne motivația unui premiu, la capătul acestui proces.

Programul împletește metodelele consecrate de a învăța arhitectura cu gândirea laterala și diverse forme experimentale de implicare. Procesul de punere în practică urmărește să ajute la închegarea unei noi noțiuni a ideii de instituție – ce înseamnă o instituție, ce ar trebui ea să ofere? Care sunt metodele de rezolvare a problemelor sistemului tradițional?

Fie că punem în discuție însușirea de cunoștințe, sau că vorbim de mentorat (extins dincolo de sfera educației de arhitectură), programul se bazează pe punerea în legatură a arhitecților și studenților doctoranzi cu studenții din anii mici de studiu. Mizăm astfel pe crearea unor cicluri de transmitere a know how-ului – fiecare individ parte din proces devine un generator de strategii. Altfel spus, Școala asta este o listă de nume, cum preferăm să esențializăm acest proces de experimentare-evaluare-reinventare. 

Spațiul

Întreaga explorare a acestor metode alternative de a aborda educația de arhitectură este găzduită de Nod Makerspace, în biblioteca de materiale Mater. Totuși, contextul pandemiei ne-a facut să ne întrebăm cum am putea învăța pe baza concursului, fara a ne autoimpune limitarile pe care le implica un loc fix. Așadar, urmatoarea etapa pe care o plănuim este reconectarea celor patru facultati de arhitectură existente în Romania, printr-un semestru de cursuri online și educatie prin competiție.