Viziune

Architecture& Business este numele celei de-a doua ediții The Challenge Academy. Considerăm că un set de cunoștințe antreprenoriale le pot fi extrem de folositoare designerilor, cu atât mai mult în contextul pandemiei.

Viitorul profesiilor creative se bazează pe colaborare. Un bun arhitect trebuie să fie totodată un bun strateg – să încerce să conecteze permanent ceea ce știe, pentru a genera noi structuri de afaceri și cooperare. The Challenge Academy oferă un toolbox pentru a dezvolta competențe pe care orice student orientat spre viitor ar trebui să le aibă. Concursul de design și arhitectură rămâne la baza proceselor noastre educaționale, dar mutăm teoria în prim-plan pentru următoarele luni! Am mutat cursurile complet în online – seara, după programul facultății, de două ori pe săptămână. Serile de duminică sunt rezervate pentru conferințe susținute de profesioniști din domeniul arhitecturii, dar și din alte domenii.

 

Cursuri

lore1

Ce e o idee?

Lorena Brează

 1. Introducere - Idee. Concept. Poveste - teorii și opinii

2. Un set puternic de instrumente pentru generarea ideilor prin gândirea laterală (Edward de Bono)

Pauza creativă. The Secvența de timp. Punctul sensibil al ideii. Blocarea căii principale. Accentul. Toxicitatea „continuității”. Lectura haotică. Mișcarea.

3. Sesiunea interactivă 1 - generarea ideilor pentru cursul de JAVA folosind principiul „intermediate impossibles ” (open and closed mode).

4. Sesiunea interactivă 2 - dezvoltarea ideilor generate în prima sesiune și lucrul cu concepte pe care le vom explora în continuare, pe parcursul semestrului

Lorena este arhitect și student doctorand la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu. O interesează educația de arhitectură și modul în care ne putem pregăti pentru schimbările prin care profesia de arhitect trece deja. În ultimii trei ani, a studiat concursul (de design și arhitectură) ca instrument educațional. A absolvit Facultatea de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, a studiat la UCL Brussels și a urmat două stagii de practică în Praga (2015) și Viena (2017). În prezent este asistentă la atelierele anilor 1 din cadrul UAUIM - Arhitectură și Urbanism. La începutul anului 2020 a fondat The Challenge Academy – un program educațional bazat pe conexiuni, aflat la a doua ediție.

Cristina Burghelea

Java

Cristina Burghelea

Introducere în programare

  1. Înțelegerea aplicațiilor desktop și web, precum și manipularea informațiilor folosind bazele de date
  2. Introducere în limbajul de programare Java
  3. Instalarea unui program pentru dezvoltarea aplicațiilor web + crearea primei aplicații în Java

  1. Introducere în tipurile de primitive din Java. Cum le folosim? De ce avem nevoie de ele?
  2. Exercițiu – construiește o aplicație care rezolvă formule matematice

  1. Programarea orientată pe obiecte (POO).
  2. Exercițiu – construirea de obiecte cuprinzând metodele și variabilele necesare

  1. POO – Modificatori de access. Dependințele între clase. Interfețe. Clase abstracte. Diagrame UML.

  1. Exercițiu – contruiește o aplicație care se ocupă de manipularea studenților unei facultăți

  1. Introducere în aplicațiile web. Crearea unei aplicații web. Înțelegerea dependințelor necesare unei aplicații.

  1. Introducere în bazele de date mysql. Conectarea la baza de date din aplicație.

  1. Crearea unei aplicații web care se ocupă cu gestionarea materialelor unui shop.

Cristina a absolvit Facultatea de “Automatică și calculatoare” din cadrul Universității Politehnice din Timișoara. În ultimii ani de facultate a început să colaboreze cu Nokia. În prezent lucrează ca programator la compania Blue Matrix, care se ocupă cu gestionarea documentelor financiare pentru clienții bursei din New York. În cadrul acestei companii, s-a familiarizat cu mai multe limbaje de programare (precum Java și C# ) și tipuri de aplicații (web, desktop, office), călătorind și învățând mult pe parcurs. Se ocupă în principal cu dezvoltarea și mentenanța diferitelor tipuri de aplicații.

profi

Modelare 3D & randare

Zoran Popovici

  1. Introducere în interfața Rhinoceros și setări pentru un workflow optim - linia, curba și polilina în modelarea 3d.

  1. Modelarea liberă a suprafețelor.

    Metode de generare a suprafețelor și de folosire a punctelor de control.

  1. Volume solide și Mesh.
  2. Operațiuni boleane cu volume.
  3. Optimizare model 3d pentru export.

  1. Layouting în Rhinoceros 3d, pregătirea unei planșe finale.

  1. Principii de randare fotorealistă.
  2. Setări Vray în detaliu.

  1. Folosirea materialelor în Vray.
  2. Pregătirea unui material de la o textură inițială, layere adiționale, setări.

 

  1. Setarea și folosirea luminilor în Vray.
  2. Soarele și environmentul în Vray.
  3. Pregătirea unui cadru pentru randarea finală.

Zoran lucrează în present ca visual storyteller și virtual studio creator la TVR, Televiziunea publică din România. Anterior, a fost co-fondator și director la edukube, un hub educațional pentru unelte digitale utilizate în artă şi arhitectură, cu accent pe învăţarea a numeroase softwareuri 3D și aplicații în timp real. A studiat arhitectura şi uşor în afara contextului mecanica motocicletelor, având o bună cunoaştere a tendinţelor actuale în mediul digital, artă și tehnologie. Experiența sa de lucru constă în formularea de soluții digitale în domeniul multimedia și radiodifuziunii, de la videografie la instalaţii interactive şi scenografie.

Cristian Blidariu

Text de arhitectură

Cristian Blidariu

1. Funcțiune

De ce scriu? Din cine este formată audiența mea? Ce încerc să transmit? Există un impediment? Care este punctul de plecare? Intuiţie și obiective

2. Inspirație

Unde caut inspiraţia? Tehici de documentare. A îndeplini așteptările audienței. Deducţie și gândire laterală. Care sunt resursele mele? Cum să citezi din alte surse ca să îți validezi ideile. Surse primare vs surse secundare.

3. Forma

Procesul de a scrie. A-ţi construi o voce şi un stil. Forma urmează funcţiunea? Metatext, metafore și poetică. Scriere academică vs scriere creativă. Structură si ordine. Puterea unui titlu. A încheia în forță.

Cristian Blidariu este prodecan al Facultății de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, unde predă cursul de Teoria Arhitecturii și coordonează atelierul anului I. Între 2010 și 2016 a fost colaborator și publicist la Arhitectura 1906, publicația oficială a Uniunii Arhitecţilor din România, pentru care a coordonat numeroase ediții speciale. De asemenea, a colaborat cu revista Igloo. Două dintre textele sale au obținut mențiuni la Bienala de Arhitectura BETA - secțiunea Text. În 2017, a fost unul dintre cei trei curatori principali ai proiectului FAUT, la Vienna Design Week. Ca practicant a participat, printre altele, la proiectul de reabilitare a Bastionului Theresia, un subiect tratat în detaliu în teza de doctorat “Art in the postmodern city, urban regeneration and virtual space”, suţinut în cadrul școlii doctorale a Facultății de Arhitectură și Design din Timișoara.

Conferințe

Alexei Adăscăliță

ENTREPRENEUR & CEO APIO

Entrepreneurship

Bogdan Ștefan

INNOVATION ADVISER

Entrepreneurship

Ilinca Pop & Mirona Crăciun

ARCHITECTS  OAR – COMPETITIONS

Architecture competitions

Lawrence Barth

CO-DIRECTOR HOUSING AND URBANISM PROGRAMME – A A POSTGRADUATE SCHOOL

Architecture and resilience

Laurian Ghinițoiu

ARCHITECT & PHOTOGRAPHER

One year pandemic

Claudiu Bârsan

ARCHITECT & FOUNDER OF NEOMORPH STUDIO

MetaVirtual spaces

Oana Simionescu

ARCHITECT & FOUNDING PARTNER F-O-R

Good things are made in good teams

Workshop

Viziune

Architecture& Business este numele celei de-a doua ediții The Challenge Academy. Considerăm că un set de cunoștințe antreprenoriale le pot fi extrem de folositoare designerilor, cu atât mai mult în contextul pandemiei.

Viitorul profesiilor creative se bazează pe colaborare. Un bun arhitect trebuie să fie totodată un bun strateg – să încerce să conecteze permanent ceea ce știe, pentru a genera noi structuri de afaceri și cooperare. The Challenge Academy oferă un toolbox pentru a dezvolta competențe pe care orice student orientat spre viitor ar trebui să le aibă. Concursul de design și arhitectură rămâne la baza proceselor noastre educaționale, dar mutăm teoria în prim-plan pentru următoarele luni! Am mutat cursurile complet în online – seara, după programul facultății, de două ori pe săptămână. Serile de duminică sunt rezervate pentru conferințe susținute de profesioniști din domeniul arhitecturii, dar și din alte domenii.

 

Cursuri

Ce e o idee?

Lorena Brează

 1. Introducere - Idee. Concept. Poveste - teorii și opinii

2. Un set puternic de instrumente pentru generarea ideilor prin gândirea laterală (Edward de Bono)

Pauza creativă. The Squence Time. Punctul sensibil al ideii. Blocarea căii principale. Accentul. Toxicitatea „continuității”. Lectura haotică. Mișcarea.

3. Sesiunea interactivă 1 - generarea ideilor pentru cursul de JAVA folosind principiul „intermediate impossibles ” (open and closed mode).

4. Sesiunea interactivă 2 - dezvoltarea ideilor generate în prima sesiune și lucrul cu concepte pe care le vom explora în continuare, pe parcursul semestrului

Lorena este arhitect și student doctorand la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu. O interesează educația de arhitectură și modul în care ne putem pregăti pentru schimbările prin care profesia de arhitect trece deja. În ultimii trei ani, a studiat concursul (de design și arhitectură) ca instrument educațional. A absolvit Facultatea de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, a studiat la UCL Brussels și a urmat două stagii de practică în Praga (2015) și Viena (2017). În prezent este asistentă la atelierele anilor 1 din cadrul UAUIM - Arhitectură și Urbanism. La începutul anului 2020 a fondat The Challenge Academy – un program educațional bazat pe conexiuni, aflat la a doua ediție.

Java

Cristina Burghelea

Introducere în programare

  1. Înțelegerea aplicațiilor desktop și web, precum și manipularea informațiilor folosind bazele de date
  2. Introducere în limbajul de programare Java
  3. Instalarea unui program pentru dezvoltarea aplicațiilor web + crearea primei aplicații în Java

  1. Introducere în tipurile de primitive din Java. Cum le folosim? De ce avem nevoie de ele?
  2. Exercițiu – construiește o aplicație care rezolvă formule matematice

  1. Programarea orientată pe obiecte (POO).
  2. Exercițiu – construirea de obiecte cuprinzând metodele și variabilele necesare

  1. POO – Modificatori de access. Dependințele între clase. Interfețe. Clase abstracte. Diagrame UML.

  1. Exercițiu – contruiește o aplicație care se ocupă de manipularea studenților unei facultăți

  1. Introducere în aplicațiile web. Creearea unei aplicații web. Înțelegerea dependințelor necesare unei aplicații.

  1. Introducere în bazele de date mysql. Conectarea la baza de date din aplicație.

  1. Crearea unei aplicații web care se ocupă cu gestionarea materialelor unui shop.

Cristina a absolvit Facultatea de “Automatică și calculatoare” din cadrul Universității Politehnice din Timișoara. În ultimii ani de facultate a început să colaboreze cu Nokia. În prezent lucrează ca programator la compania Blue Matrix, care se ocupă cu gestionarea documentelor financiare pentru clienții bursei din New York. În cadrul acestei companii, s-a familiarizat cu mai multe limbaje de programare (precum Java și C# ) și tipuri de aplicații (web, desktop, office), călătorind și învățând mult pe parcurs. Se ocupă în principal cu dezvoltarea și mentenanța diferitelor tipuri de aplicații.

profi

Modelare 3D & randare

Zoran Popovici

  1. Introducere în interfața Rhinoceros și setări pentru un workflow optim - linia, curba și polilina în modelarea 3d.

  1. Modelarea liberă a suprafețelor.

    Metode de generare a suprafețelor și de folosire a punctelor de control.

  1. Volume solide și Mesh.
  2. Operațiuni boleane cu volume.
  3. Optimizare model 3d pentru export.

  1. Layouting în Rhinoceros 3d, pregătirea unei planșe finale.

  1. Principii de randare fotorealistă.
  2. Setări Vray în detaliu.

  1. Folosirea materialelor în Vray.
  2. Pregătirea unui material de la o textură inițială, layere adiționale, setări.

 

  1. Setarea și folosirea luminilor în Vray.
  2. Soarele și environmentul în Vray.
  3. Pregătirea unui cadru pentru randarea finală.

Zoran lucrează în present ca visual storyteller și virtual studio creator la TVR, Televiziunea publică din România. Anterior, a fost co-fondator și director la edukube, un hub educațional pentru unelte digitale utilizate în artă şi arhitectură, cu accent pe învăţarea a numeroase softwareuri 3D și aplicații în timp real. A studiat arhitectura şi uşor în afara contextului mecanica motocicletelor, având o bună cunoaştere a tendinţelor actuale în mediul digital, artă și tehnologie. Experiența sa de lucru constă în formularea de soluții digitale în domeniul multimedia și radiodifuziunii, de la videografie la instalaţii interactive şi scenografie.

Text de arhitectură

Cristian Blidariu

1. Funcțiune

De ce scriu? Din cine este formată audiența mea? Ce încerc să transmit? Există un impediment? Care este punctul de plecare? Intuiţie și obiective

2. Inspirație

Unde caut inspiraţia? Tehici de documentare. A îndeplini așteptările audienței. Deducţie și gândire laterală. Care sunt resursele mele? Cum să citezi din alte surse ca să îți validezi ideile. Surse primare vs surse secundare.

3. Forma

Procesul de a scrie. A-ţi construi o voce şi un stil. Forma urmează funcţiunea? Metatext, metafore și poetică. Scriere academică vs scriere creativă. Structură si ordine. Puterea unui titlu. A încheia în forță.

Cristian Blidariu este prodecan al Facultății de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, unde predă cursul de Teoria Arhitecturii și coordonează atelierul anului I. Între 2010 și 2016 a fost colaborator și publicist la Arhitectura 1906, publicația oficială a Uniunii Arhitecţilor din România, pentru care a coordonat numeroase ediții speciale. De asemenea, a colaborat cu revista Igloo. Două dintre textele sale au obținut mențiuni la Bienala de Arhitectura BETA - secțiunea Text. În 2017, a fost unul dintre cei trei curatori principali ai proiectului FAUT, la Vienna Design Week. Ca practicant a participat, printre altele, la proiectul de reabilitare a Bastionului Theresia, un subiect tratat în detaliu în teza de doctorat “Art in the postmodern city, urban regeneration and virtual space”, suţinut în cadrul școlii doctorale a Facultății de Arhitectură și Design din Timișoara.

Conferințe

Alexei Adăscăliță

ENTREPRENEUR & CEO APIO

Entrepreneurship

Bogdan Ștefan

INNOVATION ADVISER

Entrepreneurship

Ilinca Pop & Mirona Crăciun

ARCHITECTS  OAR – COMPETITIONS

Architecture competitions

Lawrence Barth

CO-DIRECTOR HOUSING AND URBANISM PROGRAMME & A A POSTGRADUATE SCHOOL

Architecture and resilience

Laurian Ghinițoiu

ARCHITECT & PHOTOGRAPHER

One year pandemic

Claudiu Bârsan

ARCHITECT & FOUNDER OF NEOMORPH STUDIO

MetaVirtual spaces

Oana Simionescu

ARCHITECT & FOUNDING PARTNER F-O-R

Good things are made in good teams

Workshop