A doua noastră ediție s-a numit „Architecture & Business” credința că un set de abilități antreprenoriale poate face multe pentru un designer, mai ales în contextul pandemiei!
Viitorul profesiilor creative se bazează pe colaborare. Un bun arhitect este și un bun strateg – trebuie să conecteze ceea ce știe, pentru a genera noi colaborări și modele de afaceri.
Challenge Academy 2 a oferit un set de instrumente pentru dezvoltarea competențelor – competențe pe care ar trebui să le aibă orice student orientat spre viitor. Competiția a rămas în centrul proceselor noastre educaționale; nevoiți în contextul pandemiei să ne mutăm în online, am oferit cursuri și conferințe săptămânale, susținute de oaspeți cu o vastă experiență în arhitectură și domenii conexe.
A doua noastră ediție s-a numit „Architecture & Business” credința că un set de abilități antreprenoriale poate face multe pentru un designer, mai ales în contextul pandemiei!
Viitorul profesiilor creative se bazează pe colaborare. Un bun arhitect este și un bun strateg – trebuie să conecteze ceea ce știe, pentru a genera noi colaborări și modele de afaceri.
Challenge Academy 2 a oferit un set de instrumente pentru dezvoltarea competențelor – competențe pe care ar trebui să le aibă orice student orientat spre viitor. Competiția a rămas în centrul proceselor noastre educaționale; nevoiți în contextul pandemiei să ne mutăm în online, am oferit cursuri și conferințe săptămânale, susținute de oaspeți cu o vastă experiență în arhitectură și domenii conexe.
Ce e o idee?
Lorena Brează
1. Introducere - Idee. Concept. Poveste - teorii și opinii
2. Un set puternic de instrumente pentru generarea ideilor prin gândirea laterală (Edward de Bono)
Pauza creativă. The Secvența de timp. Punctul sensibil al ideii. Blocarea căii principale. Accentul. Toxicitatea „continuității”. Lectura haotică. Mișcarea.
3. Sesiunea interactivă 1 - generarea ideilor pentru cursul de JAVA folosind principiul „intermediate impossibles ” (open and closed mode).
4. Sesiunea interactivă 2 - dezvoltarea ideilor generate în prima sesiune și lucrul cu concepte pe care le vom explora în continuare, pe parcursul semestrului
Lorena este arhitect și student doctorand la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu. O interesează educația de arhitectură și modul în care ne putem pregăti pentru schimbările prin care profesia de arhitect trece deja. În ultimii trei ani, a studiat concursul (de design și arhitectură) ca instrument educațional. A absolvit Facultatea de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, a studiat la UCL Brussels și a urmat două stagii de practică în Praga (2015) și Viena (2017). În prezent este asistentă la atelierele anilor 1 din cadrul UAUIM - Arhitectură și Urbanism. La începutul anului 2020 a fondat The Challenge Academy – un program educațional bazat pe conexiuni, aflat la a doua ediție.
Java
Cristina Burghelea
Introducere în programare
- Înțelegerea aplicațiilor desktop și web, precum și manipularea informațiilor folosind bazele de date
- Introducere în limbajul de programare Java
- Instalarea unui program pentru dezvoltarea aplicațiilor web + crearea primei aplicații în Java
- Introducere în tipurile de primitive din Java. Cum le folosim? De ce avem nevoie de ele?
- Exercițiu – construiește o aplicație care rezolvă formule matematice
- Programarea orientată pe obiecte (POO).
- Exercițiu – construirea de obiecte cuprinzând metodele și variabilele necesare
- POO – Modificatori de access. Dependințele între clase. Interfețe. Clase abstracte. Diagrame UML.
- Exercițiu – contruiește o aplicație care se ocupă de manipularea studenților unei facultăți
- Introducere în aplicațiile web. Crearea unei aplicații web. Înțelegerea dependințelor necesare unei aplicații.
- Introducere în bazele de date mysql. Conectarea la baza de date din aplicație.
- Crearea unei aplicații web care se ocupă cu gestionarea materialelor unui shop.
Cristina a absolvit Facultatea de “Automatică și calculatoare” din cadrul Universității Politehnice din Timișoara. În ultimii ani de facultate a început să colaboreze cu Nokia. În prezent lucrează ca programator la compania Blue Matrix, care se ocupă cu gestionarea documentelor financiare pentru clienții bursei din New York. În cadrul acestei companii, s-a familiarizat cu mai multe limbaje de programare (precum Java și C# ) și tipuri de aplicații (web, desktop, office), călătorind și învățând mult pe parcurs. Se ocupă în principal cu dezvoltarea și mentenanța diferitelor tipuri de aplicații.
Modelare 3D & randare
Zoran Popovici
- Introducere în interfața Rhinoceros și setări pentru un workflow optim - linia, curba și polilina în modelarea 3d.
Modelarea liberă a suprafețelor.
Metode de generare a suprafețelor și de folosire a punctelor de control.
- Volume solide și Mesh.
- Operațiuni boleane cu volume.
- Optimizare model 3d pentru export.
Layouting în Rhinoceros 3d, pregătirea unei planșe finale.
- Principii de randare fotorealistă.
- Setări Vray în detaliu.
- Folosirea materialelor în Vray.
- Pregătirea unui material de la o textură inițială, layere adiționale, setări.
- Setarea și folosirea luminilor în Vray.
- Soarele și environmentul în Vray.
- Pregătirea unui cadru pentru randarea finală.
Zoran lucrează în present ca visual storyteller și virtual studio creator la TVR, Televiziunea publică din România. Anterior, a fost co-fondator și director la edukube, un hub educațional pentru unelte digitale utilizate în artă şi arhitectură, cu accent pe învăţarea a numeroase softwareuri 3D și aplicații în timp real. A studiat arhitectura şi uşor în afara contextului mecanica motocicletelor, având o bună cunoaştere a tendinţelor actuale în mediul digital, artă și tehnologie. Experiența sa de lucru constă în formularea de soluții digitale în domeniul multimedia și radiodifuziunii, de la videografie la instalaţii interactive şi scenografie.
Text de arhitectură
Cristian Blidariu
1. Funcțiune
De ce scriu? Din cine este formată audiența mea? Ce încerc să transmit? Există un impediment? Care este punctul de plecare? Intuiţie și obiective
2. Inspirație
Unde caut inspiraţia? Tehici de documentare. A îndeplini așteptările audienței. Deducţie și gândire laterală. Care sunt resursele mele? Cum să citezi din alte surse ca să îți validezi ideile. Surse primare vs surse secundare.
3. Forma
Procesul de a scrie. A-ţi construi o voce şi un stil. Forma urmează funcţiunea? Metatext, metafore și poetică. Scriere academică vs scriere creativă. Structură si ordine. Puterea unui titlu. A încheia în forță.
Cristian Blidariu este prodecan al Facultății de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, unde predă cursul de Teoria Arhitecturii și coordonează atelierul anului I. Între 2010 și 2016 a fost colaborator și publicist la Arhitectura 1906, publicația oficială a Uniunii Arhitecţilor din România, pentru care a coordonat numeroase ediții speciale. De asemenea, a colaborat cu revista Igloo. Două dintre textele sale au obținut mențiuni la Bienala de Arhitectura BETA - secțiunea Text. În 2017, a fost unul dintre cei trei curatori principali ai proiectului FAUT, la Vienna Design Week. Ca practicant a participat, printre altele, la proiectul de reabilitare a Bastionului Theresia, un subiect tratat în detaliu în teza de doctorat “Art in the postmodern city, urban regeneration and virtual space”, suţinut în cadrul școlii doctorale a Facultății de Arhitectură și Design din Timișoara.
Alexei Adăscăliță
ENTREPRENEUR & CEO APIO
Entrepreneurship
Bogdan Ștefan
INNOVATION ADVISER
Entrepreneurship
Ilinca Pop & Mirona Crăciun
ARCHITECTS OAR – COMPETITIONS
Architecture competitions
Lawrence Barth
CO-DIRECTOR HOUSING AND URBANISM PROGRAMME – A A POSTGRADUATE SCHOOL
Architecture and resilience
Laurian Ghinițoiu
ARCHITECT & PHOTOGRAPHER
One year pandemic
Claudiu Bârsan
ARCHITECT & FOUNDER OF NEOMORPH STUDIO
MetaVirtual spaces
Oana Simionescu
ARCHITECT & FOUNDING PARTNER F-O-R
Good things are made in good teams
Ce e o idee?
Lorena Brează
1. Introducere - Idee. Concept. Poveste - teorii și opinii
2. Un set puternic de instrumente pentru generarea ideilor prin gândirea laterală (Edward de Bono)
Pauza creativă. The Squence Time. Punctul sensibil al ideii. Blocarea căii principale. Accentul. Toxicitatea „continuității”. Lectura haotică. Mișcarea.
3. Sesiunea interactivă 1 - generarea ideilor pentru cursul de JAVA folosind principiul „intermediate impossibles ” (open and closed mode).
4. Sesiunea interactivă 2 - dezvoltarea ideilor generate în prima sesiune și lucrul cu concepte pe care le vom explora în continuare, pe parcursul semestrului
Lorena este arhitect și student doctorand la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu. O interesează educația de arhitectură și modul în care ne putem pregăti pentru schimbările prin care profesia de arhitect trece deja. În ultimii trei ani, a studiat concursul (de design și arhitectură) ca instrument educațional. A absolvit Facultatea de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, a studiat la UCL Brussels și a urmat două stagii de practică în Praga (2015) și Viena (2017). În prezent este asistentă la atelierele anilor 1 din cadrul UAUIM - Arhitectură și Urbanism. La începutul anului 2020 a fondat The Challenge Academy – un program educațional bazat pe conexiuni, aflat la a doua ediție.
Java
Cristina Burghelea
Introducere în programare
- Înțelegerea aplicațiilor desktop și web, precum și manipularea informațiilor folosind bazele de date
- Introducere în limbajul de programare Java
- Instalarea unui program pentru dezvoltarea aplicațiilor web + crearea primei aplicații în Java
- Introducere în tipurile de primitive din Java. Cum le folosim? De ce avem nevoie de ele?
- Exercițiu – construiește o aplicație care rezolvă formule matematice
- Programarea orientată pe obiecte (POO).
- Exercițiu – construirea de obiecte cuprinzând metodele și variabilele necesare
- POO – Modificatori de access. Dependințele între clase. Interfețe. Clase abstracte. Diagrame UML.
- Exercițiu – contruiește o aplicație care se ocupă de manipularea studenților unei facultăți
- Introducere în aplicațiile web. Creearea unei aplicații web. Înțelegerea dependințelor necesare unei aplicații.
- Introducere în bazele de date mysql. Conectarea la baza de date din aplicație.
- Crearea unei aplicații web care se ocupă cu gestionarea materialelor unui shop.
Cristina a absolvit Facultatea de “Automatică și calculatoare” din cadrul Universității Politehnice din Timișoara. În ultimii ani de facultate a început să colaboreze cu Nokia. În prezent lucrează ca programator la compania Blue Matrix, care se ocupă cu gestionarea documentelor financiare pentru clienții bursei din New York. În cadrul acestei companii, s-a familiarizat cu mai multe limbaje de programare (precum Java și C# ) și tipuri de aplicații (web, desktop, office), călătorind și învățând mult pe parcurs. Se ocupă în principal cu dezvoltarea și mentenanța diferitelor tipuri de aplicații.
Modelare 3D & randare
Zoran Popovici
- Introducere în interfața Rhinoceros și setări pentru un workflow optim - linia, curba și polilina în modelarea 3d.
Modelarea liberă a suprafețelor.
Metode de generare a suprafețelor și de folosire a punctelor de control.
- Volume solide și Mesh.
- Operațiuni boleane cu volume.
- Optimizare model 3d pentru export.
Layouting în Rhinoceros 3d, pregătirea unei planșe finale.
- Principii de randare fotorealistă.
- Setări Vray în detaliu.
- Folosirea materialelor în Vray.
- Pregătirea unui material de la o textură inițială, layere adiționale, setări.
- Setarea și folosirea luminilor în Vray.
- Soarele și environmentul în Vray.
- Pregătirea unui cadru pentru randarea finală.
Zoran lucrează în present ca visual storyteller și virtual studio creator la TVR, Televiziunea publică din România. Anterior, a fost co-fondator și director la edukube, un hub educațional pentru unelte digitale utilizate în artă şi arhitectură, cu accent pe învăţarea a numeroase softwareuri 3D și aplicații în timp real. A studiat arhitectura şi uşor în afara contextului mecanica motocicletelor, având o bună cunoaştere a tendinţelor actuale în mediul digital, artă și tehnologie. Experiența sa de lucru constă în formularea de soluții digitale în domeniul multimedia și radiodifuziunii, de la videografie la instalaţii interactive şi scenografie.
Text de arhitectură
Cristian Blidariu
1. Funcțiune
De ce scriu? Din cine este formată audiența mea? Ce încerc să transmit? Există un impediment? Care este punctul de plecare? Intuiţie și obiective
2. Inspirație
Unde caut inspiraţia? Tehici de documentare. A îndeplini așteptările audienței. Deducţie și gândire laterală. Care sunt resursele mele? Cum să citezi din alte surse ca să îți validezi ideile. Surse primare vs surse secundare.
3. Forma
Procesul de a scrie. A-ţi construi o voce şi un stil. Forma urmează funcţiunea? Metatext, metafore și poetică. Scriere academică vs scriere creativă. Structură si ordine. Puterea unui titlu. A încheia în forță.
Cristian Blidariu este prodecan al Facultății de Arhitectură și Urbanism din Timișoara, unde predă cursul de Teoria Arhitecturii și coordonează atelierul anului I. Între 2010 și 2016 a fost colaborator și publicist la Arhitectura 1906, publicația oficială a Uniunii Arhitecţilor din România, pentru care a coordonat numeroase ediții speciale. De asemenea, a colaborat cu revista Igloo. Două dintre textele sale au obținut mențiuni la Bienala de Arhitectura BETA - secțiunea Text. În 2017, a fost unul dintre cei trei curatori principali ai proiectului FAUT, la Vienna Design Week. Ca practicant a participat, printre altele, la proiectul de reabilitare a Bastionului Theresia, un subiect tratat în detaliu în teza de doctorat “Art in the postmodern city, urban regeneration and virtual space”, suţinut în cadrul școlii doctorale a Facultății de Arhitectură și Design din Timișoara.
